lördag 27 augusti 2016

Kalaskrans

 

Igår kom sommarhettan tillbaka, åtminstone för en dag så var det över 30 grader varmt här, nästan olidligt varmt ute, så när jag kom hem från jobbet barrikaderade vi, jag och Lillprinsen, oss inomhus. Maken skulle iväg på spelövning och vår fredagsgäst hade fått förhinder så det vara bara att roa sig på egen hand. Lite tåg för Lillprinsen och bakning för mig!

Denna kalaskrans påminner lite om butterkaka. Det är bullar som placeras i en sockerkaksform, men kalaskransens deg är inte lika söt. Fyllningen är dock sötare och jag tycker att slutresultatet är bättre vad gäller kalaskransen. Det var en väldigt luftig kaka och den var smörig och god!


Jag var på kurs i måndags och fick en fjärilslarv som examenspresent. Nu har den förpuppat sig och vi väntar med spänning på att den ska bli en vacker fjäril!

av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar