fredag 10 juni 2016

Nöt-mockarulle


Igår hade vi skolavslutning på vår skola. Det brukar vara en riktig folkfest, som även elever som gått ut skolan för längesedan brukar dyka upp på. Först brukar vi ha en ganska traditionell skolavslutning med Den blomstertid osv fast vi är utomhus på skolgården så att alla får plats. Vi är en ganska stor skola med över 500 elever. Efter detta plockar vi undan alla stolar och bänkar och sedan kör lärarorkestern en riktig rockkonsert där elever står och dansar och diggar framför scenen (ja, de flesta föräldrar också! :-) ). I år lyckades lyckades jag komma på film när jag dansade! Jag visste inte att vi filmades, annars hade jag nog smugit därifrån!

På fredagsmyset denna vecka tänkte vi fira att det blivit sommarlov med lite lyxigare kvällsmat. Vi hade hittat struts och kängurukött och tänkte testa det (det var faktiskt mycket gott). Vi tänkte dock vänta med att äta tills Lillprinsen somnat så att vi kunde njuta av maten i lugn och ro. Men vi var lite hungriga så vi bestämde oss för att ta ett rejälare fika. Jag bakade alltså! :-)

Det blev den sista rulltårtan, nöt-mockarulle. Som vanligt gick den snabbt att baka, men skulle vara godare om den fick ligga i frysen ett par timmar, så mycket tid hade vi dock inte, så den hann bara vara inne en timme. God blev den ändå!


av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar