söndag 12 juni 2016

Pinocchiotårta


Imorgon fyller makens mormor 91 år. Det är en underbar kvinna som man bara älskar så självklart vill jag baka en tårta till henne. Det blev en pinocchiotårta vilket är en mycket mumsig tårta. Mmmm, sa Lillprinsen och smaskade utan problem i sig en hel tårtbit. I receptet står det bara att man ska ha grädde som fyllning, men jag tycker att den blir lite för söt då. Jag skivade därför ett par kiwi och lade emellan också, mycket godare!

Idag har också maken haft konsert med sin musikkår, en utomhus konsert, vilket passade utmärkt när man som Lillprinsen har lite spring i benen. Så när han inte orkade sitta still längre så sprang han ett par varv runt oss! Ett annat plus är att man kan köpa fika från caféet bredvid och fika under konserten. Svärmor och svärfar hade köpt chokladbiskvier. Jag vet inte riktigt vilken fyllning det var i dem, men de var jättegoda. Jag fick dock inte så mycket för Lillprinsen smaskade i sig det mesta. Han blir nog en lika stor gottegris som sin mamma. Fast häromdagen valde han ett äpple framför tårta, så det är inte alltid han tar godsakerna!

 
av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar