lördag 18 juni 2016

Kryddmuffins


Idag har vi fortsatt städa i sommarstugan. Dessvärre var vädret mycket sämre idag. Det var tur att vi hann med så mycket igår. Min största prestation idag var att "städa" växthuset. Jag tog bort alla gamla, döda växter. Det enda som var vid liv var en liten gren på vinrankan och så en massa myror, stora ettriga rödmyror. När jag flyttade på ett par jordsäckar, som också låg i växthuset, så var det fullt med myrägg, så jag fick flytta dem också!

När vi slet och jobbade så hårt var vi väl värda något gott till fikat, så innan vi åkte ut till sommarstugan passade jag på att baka lite muffins, kryddmuffins. De skulle också kunnat heta pepparkaksmuffins, för det var precis så de smakade. Idag fick vi dock fika inomhus, men sedan tog Lillprinsen på sig galonisar och stövlar och gick ut och plaskade i vattenpölarna!


av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar