lördag 9 april 2016

Annorlunda nötkaka

 

Nu har det gått ett tag sedan sist. Det beror dels på att vi redan har en massa kakor hemma, men också på att jag en period varit lite trött på att baka. Det har också varit lite segt att bli av med alla sjukdomar, men nu är vi alla tre friska.

Idag har vi makens mormor på besök så jag tänkte bjuda på en god kaka. Medan Lillprinsen tog sin middagslur passade jag på att baka. Det blev en nötkaka, en annorlunda nötkaka som den heter. jag hade hoppats att den där nördiga fyllningen skulle vara åt nougathållet, men det var den tyvärr inte. När jag var lite avskydde jag farinsocker. I Danmark fick vi ofta det på filen (ymer) men det smakade bara blä! Att jag har lite svårt för den här nötkakan kan bero på att den innehåller just farinsocker i fyllningen. Nej, den här kakan blev ingen favorit!

Av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar