fredag 15 april 2016

Prästgårdsnötter


Här är det dags för fredagsmys igen! Ikväll sitter vi och fascineras av hemmen i Vem bor här? Let's dance är inget för oss. Det är tur att det finns play när det inte är något roligt på tv:n. Det är väldigt lugnt här när Lillprinsen somnat. Men något gott ska vi väl ha efter maten och ikväll blir det en kaffedrink och en småkaka. Men jag väntade på att maken och Ofi skulle duka upp passade jag på att slänga ihop några småkakor och den här gången blev det prästgårdsnötter. Jag tyckte dock att de var lite tråkiga så jag piffade jag upp dem med lite choklad. Choklad är aldrig fel!

Annars har jag och Lillprinsen börjat cykla nu när det är lite skönare ute. När vi provade ut hjälmen i förrgår så vägrade han ta av den. Han ville ut och cykla!! När vi väl var ute och cyklade hoppade jag av cykeln vid en korsning då klappade han på sadel. "Mamma, sätt dig här!" När jag hoppade upp och satte mig sa han: "Hoho!" vilket är ett av hans glädjerop! Så nu cyklar vi när vi ska någonstans!


av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar