lördag 14 november 2015

Kokosgifflar


Idag är det torsdag här och min lediga dag tillsammans med Lillprinsen. Jag hade tänkt att vi skulle gå ut och leka, men det har regnat hela dagen så vi har hållt oss inomhus och nu ser vardagsrummet ut som ett bombnedslag. Den käre Lillprinsen har börjat "leka" mer med sina leksaker. Leka och leka, han tycker om att läsa i sina böcker, men resten av leksakerna förflyttar (kastar) han mest runt och nu ligger de utspridda på nedervåningen. Jag känner att nu måste vi göra något annat. Det får bli lite bak. Vi har ju faktiskt slut på bullarna igen.

Den här gånger tänkte jag dock baka gifflar och eftersom maken gillar kokos, så testar jag kokosgifflarna. Degen var inte särskilt svår att göra och för en gång skull räckte degen dock gott och väl och jag fick till och med ut 26 gifflar istället för de 24 st som det stod i receptet. Fyllningen däremot skulle man gott och väl kunna gjort dubbel sats av. Men jag tycker att det är konstigt att ha kokos i en fyllning. Jag tycker att kokos är gott, men en liten klick inuti en giffel? Märkligt! Jag bakar gärna gafflarna igen, men då tänker jag byta ut fyllningen!

Nalle Puh och hans kompisar har bott hos mig i många år. När jag och maken blev ihop brukade de stå på ett hörnbord och varje gång maken (då pojkvän) varit på besök stod de uppställda på ett nytt sätt. Ibland hoppade de hopprep tillsammans, ibland rymde de nerför hörnbordet med hjälp av hopprepet. Idag läser uggla saga för de andra, säger maken. Jag tycker mer det ser ut som om de har omringat honom och har någon slags utfrågning!

av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar