lördag 31 oktober 2015

Judebröd


Här är det höstlov denna vecka. Det är skönt att få vara ledig och spendera lite mer tid med Lillprinsen. För en gång skull är jag ledig hela vecka, det brukar inte vara så på höstloven. Vi brukar alltid jobba måndag - onsdag, men i år har vi fått ledigt, vet inte riktigt varför, men det var en trevlig överraskning.

Ikväll är det dags för tjejträff. Vi ska hem till Malin för första gången, så jag tänkte ta med några kakor. Idag tänkte jag testa att baka judebröd, hemskt namn. Är det verkligen okej för en kaka att heta judebröd, men inte negerboll? Ska vi döpa om den? Har ni något förslag?

Kakorna smakar lite åt pepparkakshållet. De är godast när de är alldeles knapriga. När jag ställde in den första plåten i ugnen hände något med  värmeinställningen. Temperaturen skulle vara 200 grader, och var det då, men jag tittade till kakorna var temperaturen bara 110 grader. Jag har inte helt lärt mig hur vår nya spis funkar. Jag höjde temperaturen och lät kakorna vara inne en stund till i ugnen, men de kakorna blev inte alls lika bra som resten av kakorna!

Kakorna blev goda, men jag föredrar nog riktiga pepparkakor!

av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar