onsdag 28 oktober 2015

Odenbullar


Här har bullarna från förra baket gått åt, så nu är det dags att baka några nya bullar. Eftersom jag faktiskt har lite mandelmassa hemma så fick det bli odenbullar. De var inte särskilt komplicerade att baka. Samma deg som sist, men en annan fyllning. Fyllningen består av mandelmassa, smör och kardemumma. Sen skulle degen kavlas och skäras till kvadrater. På varje kvadrat klickade jag ut lite av fyllningen. Det blev inte särskilt mycket fyllning till varje bulle, man kan gott göra lite större sats av fyllningen. Sedan var det bara att vika ihop degen till fyrkantiga bullar. Bullarna blev goda, men jag tyckte nog bättre om kanelbriocherna!

Lillprinsen är ivrig att få se vad jag sysslar med uppe på bakbordet. När jag drog fram en stol att stå på för att nå högst upp i skåpet var han snabb att klättra upp. Han har precis lärt sig att klättra upp på lite högre saker, soffan, soffbordet, kökstolar, så det gäller att vara med. Än så länge kan han inte flytta på kökstolarna själv, så vill man inte ha honom uppe på köksbänken så låter man dem stå en bit därifrån!

av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar