måndag 14 januari 2013

Hästskor


Jag gillar småkakor, men bakar det inte så ofta själv. Nyligen blev jag dock bjuden på hästskor och blev sugen på att baka sådana. Småkakor är oftast inte så svårt att baka och går ganska snabbt eftersom de inte ska jäsa, så jag förstår inte varför jag inte bakar det oftare. Nu kanske det blir en ändring på det!

Det var bara vanliga ingredienser i hästsko-receptet. Allt hade jag hemma, utom kardemummakärnor, men det gick alldeles utmärkt med malen kardemumma. Eftersom jag inte visste att de jäste i ugnen gjorde jag dem lite för tjocka. Nästa gång ska jag ta och göra dem lite mindre och trycka till dem lite hårdare med gaffeln, kanske till och med kavla till dem lite.


Mina favoritkakor är chocolate chip cookies och hästskor påminde lite om dem i konsistensen. Jag älskar när de är sega. Tyvärr har jag inte hittat en bra recept på chocolate chip cookies, men om jag experimenterar med hästsko-receptet kanske jag kan få till det.

Maken tyckte också om hästskorna, så jag befarar att de snart är uppätna!

av Heidi


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar