måndag 10 juli 2017

Milanostänger



Idag är vi lite trötta här! Igår var vi nämligen en tur till Ikea och hämtade min födelsedagspresent. Det är visserligen ett tag sedan jag fyllde år men det har inte blivit av tidigare. Det krävs nämligen ett släp  för att få hem den. Jag har nämligen önskat mig bokhyllor i ek och fick presentkort till Ikea i  födelsedagspresent till det. Lillprinsen tyckte dock inte att en dag på Ikea var särskilt roligt. Han hade hoppats att vi skulle någon annanstans, nämligen till "Bam" (Bamse på Kolmården) så han protesterade en del under dagen. Det krävdes en del övertalning för att honom med oss och att få honom att äta. Så idag tar vi en vilodag!

Jag har passat på att skriva brev. Det är roligt att inte bara få räkningar och reklam i brevlådan. Jag och min brevvän har faktiskt skrivit brev till varandra i 17 år!!! Vi läste i Karlstad samtidigt och när jag flyttade därifrån började vi brevväxla och har alltså fortsatt med det i alla år.

Jag hann dock slänga ihop några kakor också. Idag blev det Milanostänger, mördeg fylld med mandelmassa. Jag tyckte att de var goda, men Lillprinsen tog en titt på dem sedan sa han "Blä" och vägrade ens att smaka på dem. Så jag får nog ha dem i fred!


Jag blev lite inspirerad och gjorde några pärlplattor!

av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar