tisdag 18 juli 2017

Konfektkaka



Nu har vi äntligen blivit med bil igen! Det blev en svensk bil, en hederlig Volvo. Härligt, nu kan vi göra utflykter igen. Vi har ett par planer, får se vilka vi ska förverkliga i sommar. Idag har vi dock varit hemma och pysslat. Lillprinsen och jag har dock varit ute och lekt på några lekplatser och självklart åkt några "whii" (rutchkanor). På eftermiddagen ville han dock "badda" så han fick bada i poolen i trädgården. Vår goa lilla Pelle tjatar också om att få vara ute. Redan på morgonen ställer han sig och jämrar sig och ger sig inte förrän han får komma ut. Han som varit en rädd, liten innekatt. Han får koppel på sig och sedan är han ute i trädgården större delen av dagen. Jag går ut ibland och tittar till honom och då kommer han springande och åmar sig och gnider sig mot mig, men om jag försöker ta in honom gnäller han bara och vill ut igen. Vår andra katt, lilla sötnosen Maja är nöjd bara  hon får ligga på altanen. Hon vill absolut inte ut i trädgården. Tänk så olika två syskon kan vara!

Jag fortsätter med min bakprojekt (nu är det bara 20 kakor kvar, jippie)! Men det är nästan bara udda kakor. Dagens kaka måste räknas, enligt oss i alla fall. Detta är en av de kakor som tillhör de engelska julkakorna, men till jul ska jag redan vara klar med bakande! I konfektkakan ingår det fikon och katrinplommon inget jag har hemma till vardags. Det skulle även vara i keso vilket påminner mig om en hemsk födelsedagstårta, men i denna kaka gick det bra. Maken sa att kakan gick att äta, men jag behövde inte baka den fler gånger. Lillprinsen tog en pytteliten tugga och ville inte ha mer. Ja och jag då, jag tycker som maken!



av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar