torsdag 9 augusti 2012

Farmors chokladkaka


Jag har haft besök av min kära vän, Helena. Hon förtjänar en riktigt god kaka!
Mjuka kakor är oftast lätta att göra och i min bok finns det flera recept på chokladkakor. Jag valde Farmors chokladkaka. Det enda som ökar svårighetsgraden lite grann på den kakan är att du ska koka upp kakao, socker och mjölk innan du blandar det med resten av smeten.
Jag har en söt sockerkaksform i form av en solros, som jag fick i födelsedagspresent för några år sedan. Jag älskar solrosor!
Det är en silikonform, så det är lätt att få ur kakan ur formen, men den är lite rangligare än en vanlig sockerkaksform, så man får vara lite försiktig när man ställer in smeten i ugnen.
Kakan blev mycket god! Helena var här två dagar och efter det var kakan uppäten!
"Det är gott med skorpa på kakan" hälsar Helena!

av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar