fredag 10 augusti 2012

Bärmuffins


När man ska på utflykt är det smidigt att ha med muffins i fikakorgen. I helgen ska vi ut på utflykt med svärföräldrarna och jag tänkte ta med mig muffins.
Vi har en hel del bär i vår frys, så den här gången blev det Bärmuffins. Jag stoppade i två blåbär och ett hallon i varje muffins. Det blev mycket gott och färgglatt. Muffinsarna blev annars väldigt ljusa. Jag vet inte om det berodde på ugnen eller receptet, för jag har inte testat detta recept förut. Men smaken var det inget fel på!
Det blev också invigning av min muffinsform. Vilken fin form muffinsarna fick i den, de ser mycket proffsiga ut! Jag bakade även några muffins i vanliga pappersformar och de behöll inte formen utan flöt ut. De var fullt ätbara, men inte alls lika snygga.

av Heidi


1 kommentar: